Πώς να κάνεις τα πρώτα βήματα στην καριέρα σου: Ένας πρακτικός οδηγός για φοιτητές και απόφοιτους

Ξεκινάς τώρα την καριέρα σου και νιώθεις τον πρώτο ενθουσιασμό αλλά και λίγο άγχος για το τι έπεται;

Σίγουρα, το να βρεις μια καλή πρώτη δουλειά είναι σημαντικό, αλλά τα πρώτα σου βήματα αφορούν περισσότερο την κατανόηση της έννοιας της ενηλικίωσης στην επαγγελματική ζωή.

Γι’ αυτό, φτιάξαμε αυτόν τον οδηγό, ώστε να γίνει ο καλύτερός σου φίλος κατά την περιήγησή σου στην επαγγελματική ζωή. Έχει  στόχο να σου προσφέρει ολοκληρωμένες πληροφορίες για τα κρίσιμα πρώτα βήματα στην καριέρα σου και να σε εφοδιάσει με τις γνώσεις και τα εργαλεία που είναι απαραίτητα για μια επιτυχημένη μετάβαση στην αγορά εργασίας.

Μετάβαση από την εκπαίδευση στην καριέρα

Με τον όρο μετάβαση, σίγουρα δεν εννοούμε τη μετακίνηση από τα θρανία στα γραφεία! Μιλάμε για τη μετάβαση από μια δομημένη ακαδημαϊκή ζωή σε έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο επαγγελματικό κόσμο. Αυτή η αλλαγή δεν αφορά μόνο τις δεξιότητές σου, αλλά έχει να κάνει και με την κατανόηση της κουλτούρας της κάθε εταιρείας, την προσαρμογή στις νέες προσδοκίες και τη συνεχή μάθηση. Είναι ένα μείγμα προκλήσεων και ενθουσιασμού, γεμάτο ευκαιρίες για ανάπτυξη!

Πρώτα απ’ όλα, η προσαρμογή είναι το κλειδί. Στη σχολή η επιτυχία αφορούσε κυρίως τους βαθμούς. Στον εργασιακό χώρο όλα έχουν να κάνουν με την ανάληψη πρωτοβουλιών και ευθυνών, την επίλυση έκτακτων καταστάσεων και τη συνεργασία με την ομάδα σου.

Οι ικανότητες διαχείρισης χρόνου πρόκειται επίσης να δοκιμαστούν. Συνήθως, θα χρειάζεται να ακολουθείς ένα συγκεκριμένο ωράριο (εκτός εάν συμφωνήσεις σε ευέλικτο ωράριο), να τηρείς τις προθεσμίες (deadlines) που σου έχουν τεθεί και να συνδυάζεις διαφορετικές εργασίες χωρίς να χάνεις τον έλεγχο  –  να διαπρέπεις δηλαδή στο multitasking.

Δες το σαν μια ζυγαριά που ισορροπεί: στη μία πλευρά η αποτελεσματική διαχείριση του εργασιακού χρόνου και στην άλλη η προσωπική σου ζωή.

Η μάθηση δεν σταματά με την αποφοίτηση. Ο επαγγελματικός κόσμος μεταβάλλεται συνέχεια, με νέες τεχνολογίες και τάσεις να εμφανίζονται διαρκώς. Επομένως, είναι σημαντικό και αναγκαίο να συνεχίζεις να μαθαίνεις, είτε μέσω της εκπαίδευσης στη δουλειά, είτε μέσω της παρακολούθησης σεμιναρίων, είτε ακόμη και με επιπλέον σπουδές.

Η επικοινωνία είναι εξαιρετικά σημαντική. Στον νέο σου ρόλο θα χρειαστεί να εκφράζεις ξεκάθαρα τις ιδέες σου, να ακούς καλά και να προσαρμόζεις τον τρόπο ομιλίας σου ανάλογα με τον άνθρωπο που έχεις απέναντί σου. Αυτό περιλαμβάνει, όχι μόνο την ομιλία και τα email, αλλά και το να κοιτάς πίσω από τις λέξεις ώστε να κατανοείς πιθανές ιδιαιτερότητες της ψηφιακής επικοινωνίας. Κάποιες από αυτές τις ιδιαιτερότητες μπορεί να είναι η ταχύτητα πληκτρολόγησης, ο χρόνος απόκρισης, η επιλογή των λέξεων ή ακόμη και η χρήση εικόνων (στατικών ή GIF). Στο παραπάνω πλαίσιο, η ανατροφοδότηση ή αλλιώς feedback είναι εξίσου σημαντική, καθώς παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνονται και ερμηνεύονται τα μηνύματα. Η κατανόηση και η εποικοδομητική αξιοποίηση του feedback που λαμβάνουμε μας βοηθάει να εντοπίσουμε τα δυνατά μας σημεία και τους τομείς που χρειαζόμαστε βελτίωση, ενισχύοντας έτσι τις επικοινωνιακές μας δεξιότητες. 

Πώς όμως θα εξασφαλίσω ότι δίνω feedback με αποδοτικό τρόπο;

  1. Βεβαιώσου ότι το άτομο στο οποίο απευθύνεσαι είναι έτοιμο να δεχτεί ανατροφοδότηση.
  2. Περίγραψε με σαφήνεια την κατάσταση.
  3. Παρουσίασε την άποψή σου για την κατάσταση. 
  4. Δώσε προτάσεις βελτίωσης που να είναι εφικτές.
  5. Βεβαιώσου ότι κάνετε συζήτηση και δεν μιλάς μόνο εσύ. 


Η δικτύωση (networking) είναι ένα ακόμη  σημαντικό στοιχείο στο ταξίδι της καριέρας σου. Η δημιουργία επαφών  μπορεί να σου ανοίξει νέους δρόμους, να σου προσφέρει καθοδήγηση και να σου παρέχει ένα δίκτυο υποστήριξης καθόλη τη διάρκεια της καριέρας σου. Επομένως, μην αποφεύγεις την επικοινωνία με τα άτομα που συνεργάζεσαι, τη συμμετοχή σε επαγγελματικές ομάδες και δραστηριότητες ή την παρακολούθηση εκδηλώσεων του κλάδου. Αυτές οι γνωριμίες μπορούν να ανοίξουν νέους  δρόμους στο επαγγελματικό σου μονοπάτι.

Και ας μην ξεχνάμε τη συναισθηματική νοημοσύνη. Πρόκειται για την κατανόηση των δικών σου συναισθημάτων και των συναισθημάτων των άλλων γύρω σου. Είναι εξαιρετικά σημαντική για να εργάζεσαι αποδοτικά και αρμονικά σε ομάδες, να ηγείσαι αποτελεσματικά και να χειρίζεσαι δύσκολες καταστάσεις. Η συναισθηματική ευφυΐα μπορεί να σε κάνει να ξεχωρίσεις στον εργασιακό χώρο, όχι μόνο ως ένας σπουδαίος εργαζόμενος ή εργαζόμενη, αλλά και ως ένα φανταστικό άτομο που όλοι θα απολαμβάνουν τη συνεργασία μαζί σου ή ακόμη και την ηγεσία σου. 

Αυτογνωσία και ορισμός στόχων

Το ταξίδι της αυτογνωσίας ξεκινά με μια ενδοσκόπηση. Έχεις αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι τα βασικά σου πλεονεκτήματα; Ποιες δεξιότητες σού αρέσει να χρησιμοποιείς; Σε ποια περιβάλλοντα ευδοκιμείς; Ο προβληματισμός πάνω σε αυτά τα ερωτήματα σε βοηθά να εντοπίσεις σε ποιους τομείς έχεις πάθος και τις πιθανές επαγγελματικές διαδρομές που θα μπορούσαν να σου προσφέρουν τόσο ικανοποίηση όσο και επιτυχία. Αυτή η ενδοσκόπηση δεν είναι μια εφάπαξ δραστηριότητα, αλλά μια συνεχής διαδικασία που εξελίσσεται καθώς αποκτάς περισσότερες εμπειρίες και γνώσεις. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτή τη διαδικασία σε παραπέμπουμε στο προηγούμενο άρθρο μας σχετικά με το Ikigai.

Μόλις κατανοήσεις  με μεγαλύτερη σαφήνεια τα προσωπικά σου χαρακτηριστικά και τις προτιμήσεις σου (πιθανώς βρίσκοντας το Ikigai σου), το επόμενο βήμα είναι ο ορισμός στόχων. Ο αποτελεσματικός ορισμός στόχων δεν έχει να κάνει μόνο με τον καθορισμό υψηλών στάνταρ, αλλά και με τη διασφάλιση ότι οι στόχοι αυτοί ευθυγραμμίζονται με το Ikigai σου. Οι στόχοι πρέπει να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, σχετικοί και χρονικά προσδιορισμένοι (SMART – Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound). Αυτό το πλαίσιο διασφαλίζει ότι οι στόχοι είναι σαφείς, ρεαλιστικοί και ότι μπορείς να παρακολουθείς την πορεία τους, παρέχοντας έτσι μια αίσθηση κατεύθυνσης και σκοπού.

Πάμε όμως να δούμε με παραδείγματα πώς μπορείς να δημιουργήσεις SMART στόχους:

  1. Να είσαι συγκεκριμένος ή συγκεκριμένη: Ο στόχος σου πρέπει να είναι σαφής και συγκεκριμένος, ώστε να ξέρεις ακριβώς προς τι δουλεύεις. Για παράδειγμα, αντί να πεις «Θέλω να γίνω καλύτερος ή καλύτερη στη δουλειά μου», μπορείς να διευκρινήσεις ποια πτυχή της δουλειάς σου θέλεις να βελτιώσεις, όπως π.χ. «Θέλω να βελτιώσω τις ικανότητές μου στις παρουσιάσεις».
  2. Κάνε τον μετρήσιμο: Συμπερίλαβε ακριβή ποσά, προθεσμίες ή άλλες μετρήσεις στον στόχο σου. Αυτό διευκολύνει την παρακολούθηση της προόδου. Για παράδειγμα, «Αύξηση των πωλήσεων κατά 15% το επόμενο τρίμηνο» είναι ένας μετρήσιμος στόχος.
  3. Βεβαιώσου ότι είναι εφικτός: Ο στόχος σου θα πρέπει να είναι ρεαλιστικός για να είναι επιτυχής. Φρόντισε να φτάνει τις δυνατότητές σου στα άκρα, αλλά να παραμένει εφικτός. Θέτοντας έναν μη ρεαλιστικό στόχο, είναι λιγότερο πιθανό να τον πετύχεις. Για παράδειγμα, «Στοχεύω να γίνω CEO στην εταιρεία που δουλεύω στους επόμενους 3 μήνες» δεν είναι ένας εφικτός και ρεαλιστικός στόχος για άτομα που μόλις έχουν εισέλθει  στην αγορά εργασίας.
  4. Κράτησε τον σχετικό: Ο στόχος σου θα πρέπει να έχει σημασία για σένα και να ευθυγραμμίζεται με άλλους σχετικούς στόχους. Είναι σημαντικό ο στόχος σου να αξίζει τον κόπο και να ταιριάζει με τα άμεσα και μακροπρόθεσμα σχέδιά σου. Για παράδειγμα, ο στόχος «Να επιλέξω μαθήματα που σχετίζονται με την παιδιατρική» ευθυγραμμίζεται με τις αξίες και τις μακροπρόθεσμες επαγγελματικές φιλοδοξίες μίας φοιτήτριας ή ενός νέου φοιτητή ιατρικής που θέλει στο μέλλον να γίνει παιδίατρος.
  5. Να δεσμεύεται χρονικά: Πρακτικά τι σημαίνει αυτό; Να θέσεις προθεσμίες (deadlines) για την πραγματοποίησή του. Αυτό βοηθάει στην ιεράρχηση των εργασιών (tasks) και δημιουργεί την αίσθηση του επείγοντος Για παράδειγμα, ο στόχος:«Να ολοκληρώσω το eLearning Academy που έχω ξεκινήσει εντός δύο μηνών» θέτει ένα σαφές χρονικό πλαίσιο που σε παρακινεί.

Δημιουργία ισχυρής προσωπικής εικόνας

Στα πρώτα στάδια της καριέρας μας, η δημιουργία μιας ισχυρής προσωπικής εικόνας (personal brand) είναι πάρα πολύ σημαντική αλλά και δύσκολη διαδικασία. Και είναι δύσκολη, γιατί οι περισσότεροι δεν ξέρουμε από πού να ξεκινήσουμε!

Θέλεις να ξεχωρίσεις σε μια αίτηση για δουλειά ή ξεκινώντας τη δική σου επιχείρηση; 

Βρες εδώ τον δεκάλογο για μια ισχυρή προσωπική εικόνα:

  1. Να κάνεις αυτοκριτική.
  2. Να καθορίσεις το personal brand σου, πώς δηλαδή θέλεις να σε αντιλαμβάνονται οι άλλοι.
  3. Ευθυγράμμισε την εικόνα σου με την εμφάνιση σου.
  4. Communication is key! Να επικοινωνείς αποτελεσματικά και να μην ξεχνάς τη σημασία της γλώσσας του σώματος.
  5. Να είσαι συνεπής για να χτίσεις εμπιστοσύνη.
  6. Χρησιμοποίησε επαγγελματικές πλατφόρμες ώστε να φτιάξεις μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία.
  7. Networking, networking, networking! 
  8. Να εμπλουτίζεις συνεχώς τις γνώσεις σου.
  9. Να μην υποδύεσαι ρόλους.
  10. Μην ξεχνάς να ζητάς feedback.

Αποτελεσματικότητα στη διαδικασία αναζήτησης εργασίας

Νιώθεις έτοιμος ή έτοιμη να κάνεις την πρώτη σου απόπειρα στην εύρεση εργασίας, αλλά δεν ξέρεις από πού να ξεκινήσεις;

Αρχικά, συνδέσου στον λογαριασμό σου στην CollegeLink και βρες όλες τις διαθέσιμες θέσεις που να είναι σχετικές με το αντικείμενο σπουδών σου (ή του ενδιαφέροντός σου)!

Πάμε όμως να δούμε 3+1 tips που θα κάνουν την αναζήτηση σου επιτυχημένη: 

  1. Κάνε έρευνα σχετικά με τις επαγγελματικές σου επιλογές με βάση το background σου.
  2. Δημιούργησε ένα ευέλικτο βιογραφικό όπου θα μπορείς να αλλάζεις το πεδίο των δεξιοτήτων σου ανάλογα με τη θέση στην οποία κάνεις αίτηση.
  3. Εξοπλίσου με υπομονή και επιμονή. Μπορεί και να μην πετύχεις με την πρώτη προσπάθεια. Μην το βάζεις κάτω! Άλλωστε, σύμφωνα με έρευνες, η μέση διαδικασία αναζήτησης εργασίας διαρκεί 5-6 μήνες.
  4. LinkedIn is your friend! Εκεί έχεις την ευκαιρία να επεκτείνεις το επαγγελματικό σου δίκτυο και να χτίσεις τη διαδικτυακή σου παρουσία και το personal brand που αναφέραμε νωρίτερα.

Πώς θα ξεχωρίσεις στις συνεντεύξεις

Έστω ότι πέτυχες τον πρώτο σου στόχο και έχεις τις πρώτες σου συνεντεύξεις για δουλειά. Πάμε να δούμε τι θα σε κάνει να εντυπωσιάσεις κάθε υπεύθυνο ή υπεύθυνη προσλήψεων (recruiter);

Η συνέντευξη δεν αφορά μόνο την παρουσίαση των δεξιοτήτων, της εμπειρίας και της εκπαίδευσής σου. Αυτά μπορούν να τα βρουν  και στο βιογραφικό σου. ‘Έχοντας περάσει στη φάση της συνέντευξης σημαίνει ότι το βιογραφικό σου ταιριάζει με τις απαιτήσεις της θέσης και μένει τώρα να πείσεις τους υπεύθυνους ή τις υπεύθυνες προσλήψεων (recruiters) ότι οι αξίες σου ευθυγραμμίζονται με την κουλτούρα της εταιρείας.

  • Προετοιμάσου κατάλληλα και κάνε έρευνα για την εταιρεία, τον σκοπό, τις αξίες της, αλλά και τις πρόσφατες δραστηριότητές της. Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο θα απαντάς πιο σωστά  στις ερωτήσεις αλλά και θα δείξεις το πραγματικό ενδιαφέρον σου για τον ρόλο και τον οργανισμό.
  • Η τεχνική της εξιστόρησης (storytelling) είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τις συνεντεύξεις και το ίδιο ισχύει για τη γλώσσα του σώματος. Θέλεις να εκπαιδευτείς και να γίνεις master σε αυτά; Βρες εδώ το Presentation Skills eLearning Academy!
  • Να είσαι ειλικρινής για τα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες και τις επαγγελματικές φιλοδοξίες σου. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τους recruiters να εκτιμήσουν την καταλληλόλητά σου για τον ρόλο και την εταιρεία.


Τα παραπάνω θα σε κάνουν σίγουρα να ξεχωρίσεις. Εάν όμως νιώθεις την ανάγκη να διαβάσεις περισσότερα, βρες εδώ τον αναλυτικό οδηγό προετοιμασίας για συνέντευξη για δουλειά.

 

Πλοήγηση στην πρώτη εργασία

Φάση 1η: Είμαι αρχάριος (Newbie)

Αρχικά, θα νιώσεις καλύτερα εάν αγκαλιάσεις αυτή σου την ιδιότητα. Φαντάσου ότι είσαι ένα σφουγγάρι που απορροφά γνώσεις με κάθε ευκαιρία. Ακόμη κι αν οι εργασίες (tasks) που σου ανατίθενται στην αρχή σου φαίνονται απλές, έχουν πολλά να σου δώσουν. Στις πιο απλές και καθημερινές εργασίες μπορείς να αποδείξεις ότι προσέχεις τη λεπτομέρεια και ότι είσαι πρόθυμος ή πρόθυμη να αναλάβεις ευθύνες. Με αυτόν τον τρόπο, οι συνάδελφοί σου θα σε εμπιστευτούν και σιγά σιγά θα σου δίνουν όλο και πιο πολύπλοκα και ενδιαφέροντα καθήκοντα. Κανείς και καμία δεν θέλει να σε ρίξει στα βαθιά από την πρώτη εβδομάδα!

Φάση 2η: Η κουλτούρα

«Το λέτε και το ξαναλέτε. Τι είναι η κουλτούρα της εταιρείας;»

Η εταιρική κουλτούρα είναι οι κοινές αξίες, στάσεις, συμπεριφορές και πρότυπα που συνθέτουν ένα εργασιακό περιβάλλον. Πρόκειται για την εμπειρία που βιώνουν οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες στη δουλειά τους και για το πώς αυτή η εμπειρία ευθυγραμμίζεται με το εξωτερικό brand της εταιρείας. Η κουλτούρα είναι αυτό που θα διαμορφώσει την καθημερινότητά σου στην εταιρεία.
Γι’ αυτό, είναι σημαντικό το πρώτο διάστημα να παρατηρήσεις και να κατανοήσεις ποια είναι η κουλτούρα του εργασιακού περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεσαι. Εστίασε στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι επικοινωνίες, πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις και πώς αλληλεπιδρούν τα άτομα με τα οποία συνεργάζεσαι.

Φάση 3η: Η κοινωνικοποίηση

Εδώ θα σου μιλήσουμε για μία από τις εκφάνσεις της δικτύωσης (networking): αυτή που πραγματοποιείται εντός του οργανισμού. Η δημιουργία κοινωνικών σχέσεων με εργαζόμενους και εργαζόμενες από διάφορα τμήματα μπορεί να σου προσφέρει πολύτιμες γνώσεις για τις διάφορες πτυχές της επιχείρησης και μπορεί να συμβάλλει θετικά στην επαγγελματική σου εξέλιξη. Πάρε την πρωτοβουλία να συστηθείς σε όλες και όλους στην εταιρεία, να συμμετάσχεις σε ομαδικές εκδηλώσεις και να αναζητήσεις ευκαιρίες καθοδήγησης από πιο έμπειρα στελέχη.

Δημιουργία επαγγελματικών σχέσεων 

Έχουμε αναφερθεί αρκετά σε αυτό παραπάνω, μιας και όλα όσα λέμε αποτελούν αλληλένδετα βήματα πάνω στο ίδιο μονοπάτι. Πάμε, όμως, να δούμε λίγο πιο συγκεκριμένα το networking και κάποιους πρακτικούς τρόπους με τους οποίους μπορείς να δημιουργήσεις ένα επαγγελματικό δίκτυο:

  • Πάρε μέρος στις εκδηλώσεις που διοργανώνει η εταιρεία που εργάζεσαι. Ναι, ακόμη κι αν χρειαστεί να ξυπνήσεις νωρίτερα και να πας για γιόγκα στο γραφείο. Κάποιες εταιρείες έχουν πολύ ευφάνταστες ιδέες για δραστηριότητες με σκοπό να έρθουν πιο κοντά τα στελέχη τους (bonding).
  • Μπες σε επαγγελματικές ομάδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι για παράδειγμα η ομάδα Digital Marketing Nation Greece στο Facebook.
  • Πήγαινε σε συνέδρια που διοργανώνονται πάνω στο αντικείμενό σου.
  • Πήγαινε σε εκδηλώσεις καριέρας. Πολλά άτομα πιστεύουν ότι αυτού του είδους οι εκδηλώσεις αποτελούν αποκλειστικά μέσο εύρεσης εργασίας. Η πραγματικότητα, όμως, είναι πως αποτελούν επίσης έναν χώρο στον οποίο μπορείς να βρεις συγκεντρωμένους επαγγελματίες από διαφορετικές εταιρείες. Που ξέρεις; Μια καλή γνωριμία, για παράδειγμα στα Talent Days της CollegeLink, μπορεί να αποτελέσει την επόμενη επαγγελματική σου μετάβαση.
  • Δώσε έμφαση στο LinkedIn προφίλ σου. Nα θυμάσαι ότι είναι μια επαγγελματική πλατφόρμα και το ύφος σου πρέπει να είναι το αντίστοιχο: από τη φωτογραφία που θα επιλέξεις για το προφίλ σου, μέχρι και τις δημοσιεύσεις ή αναδημοσιεύσεις που θα κάνεις. Έπειτα, εστίασε σε ουσιαστικές επαφές (meaningful connections). Δηλαδή, εκτός από άτομα που ανήκουν στον προσωπικό και εργασιακό κύκλο σου, επίλεξε να στείλεις αίτημα ώστε να συνδεθείς με άτομα που έχουν εμπειρία στον κλάδο που σε ενδιαφέρει.

Πώς να διαχειριστείς ευκαιρίες ανάπτυξης

Οι ευκαιρίες ανάπτυξης παρουσιάζονται συχνά στο καθημερινό εργασιακό περιβάλλον. Είναι σημαντικό να προνοείς και να αναζητάς έργα (projects) που να ευθυγραμμίζονται με τους στόχους και τα ενδιαφέροντά σου. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να περιλαμβάνει την εθελοντική ανάληψη νέων καθηκόντων (με μέτρο φυσικά, μην πάθεις burnout), την πρόταση καινοτόμων ιδεών που μπορεί να έχεις ή απλώς την έκφραση της προθυμίας σου να αναλάβεις περισσότερες ευθύνες. Τέτοιες πρωτοβουλίες αποδεικνύουν τη δέσμευση και την ετοιμότητά σου να αναπτυχθείς.

Φυσικά, μην ξεχνάς ότι η δουλειά είναι 8 ώρες της ημέρας σου και όχι όλη σου η ζωή. Είναι σημαντικό να μην ξεχνάς την ισορροπία μεταξύ της εργασίας και της προσωπικής ζωής. Ο ενθουσιασμός, ειδικά στην αρχή της καριέρας σου, μπορεί να σε παρασύρει και η ζυγαριά να πέσει περισσότερο στην εργασιακή ζωή. Τότε είναι η στιγμή που θα πρέπει να κάνεις ένα βήμα πίσω, να θέσεις τα προσωπικά σου όρια και να ψάξεις την χρυσή τομή.

Εκτός από το εργασιακό περιβάλλον, μπορείς να προετοιμαστείς για την ανάπτυξη που θέλεις να πετύχεις. Πώς θα το καταφέρεις αυτό; 

  1. Όρισε SMART στόχους ώστε να ξέρεις ποιο είναι το επόμενο βήμα (στόχος) προς την επιτυχία που έχεις ορίσει.
  2. Κάνε τη συνεχή μάθηση τρόπο ζωής! Ο επαγγελματικός κόσμος εξελίσσεται συνεχώς και η ενημέρωση για τις τάσεις (trends) της αγοράς είναι απαραίτητη. Αυτό μπορεί να σημαίνει εγγραφή σε σχετικά μαθήματα, παρακολούθηση workshop ή εγγραφή σε πλατφόρμες που προσφέρουν ασύγχρονα μαθήματα, όπως τα CollegeLink eLearning Academies. Έτσι, αναπτύσσεις προσαρμοστικότητα και ανταγωνιστικότητα στην αγορά εργασίας. 
  3. Καλλιέργησε επαγγελματικές σχέσεις. Συγκεκριμένα, ένας ή μία μέντορας μπορεί να σου προσφέρει καθοδήγηση, να μοιραστεί εμπειρίες και να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων, επιταχύνοντας έτσι την επαγγελματική σου ανάπτυξη.
 

Συμπεράσματα

Η μετάβαση από την εκπαίδευση στην καριέρα προϋποθέτει προσαρμογή σε νέα περιβάλλοντα, συνεχή μάθηση και ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Η αποτελεσματική επικοινωνία, η δικτύωση και η συναισθηματική νοημοσύνη είναι καίριας σημασίας και προωθούν την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη.

Η αναζήτηση εργασίας, απ’ την άλλη πλευρά, απαιτεί ενδελεχή έρευνα, στρατηγική δικτύωση, προσεγμένες αιτήσεις, επαγγελματική διαδικτυακή παρουσία και επιμονή. Να βλέπεις τις πιθανές απορρίψεις ως ευκαιρίες για βελτίωση που θα σε οδηγήσουν στον κατάλληλο ρόλο.

Το ταξίδι που έχεις ξεκινήσει είναι μια μοναδική περιπέτεια που προσφέρει ευκαιρίες για μια ευτυχισμένη και επιτυχημένη καριέρα. Η επιτυχία έγκειται στη συνεχή μάθηση, την προσαρμοστικότητα και τη δημιουργία σχέσεων στο δυναμικό επαγγελματικό τοπίο.

Πρόσθετοι πόροι

Θέλεις να μελετήσεις περισσότερο όσα είπαμε παραπάνω;
Εδώ θα βρεις μερικά άρθρα, online μαθήματα και σεμινάρια, βίντεο και podcasts που μπορεί να σε ενδιαφέρουν!

Άρθρα:

Online μαθήματα και σεμινάρια:

Personal Branding by AUEB

Communication Skills Courses by Harvard University

Effective Communication and Interpersonal Skills by City University of London

Επιπλέον, σε πλατφόρμες όπως το Udemy, το Coursera ή το Skillshare θα βρεις διάφορα online μαθήματα, τα οποία μπορείς να επιλέξεις με βάση τις αξιολογήσεις που έχουν.

Βιβλιογραφία:

“The Personal Brand Blueprint: A No-Nonsense Guide to Personal Branding” by Justin McLaughlin
“Crush It!: Why NOW Is the Time to Cash In on Your Passion” by Gary Vaynerchuk
“Personal Branding for Dummies” by Susan Chritton: A Beginner’s Guide to Building Your Brand
“Reinventing You: Define Your Brand, Imagine Your Future” by Dorie Clark
“Known: The Handbook for Building and Unleashing Your Personal Brand in the Digital Age” by Mark Schaefer
“Primal Storytelling: Marketing for Humans” by Anthony Butler
“Platform: Get Noticed in a Noisy World” by Michael Hyatt
“LinkedIn Unlocked: Unlock the Mystery of LinkedIn to Drive More Sales Through Social Selling” by Melonie Dodaro
“Influencer: Building Your Personal Brand in the Age of Social Media” by Brittany Hennessy
“Forged by Fire” by Mila Grigg
“Navigate to the Lighthouse” by Kurt Davis
“Never Eat Alone: And Other Secrets to Success, One Relationship at a Time”by Keith Ferrazzi, Tahl Raz
“The Squiggly Career Ditch the Ladder, Discover Opportunity, Design Your Career” by Tupper Helen, EllisSarah
“Designing Your Life Build a Life that Works for You” Burnett Bill, Evans Dave
“The Art Of Setting Smart Goals: Set winning goals and live a life of abundance, success and achievement” by Anisa Marku
“S.M.A.R.T. Goals Made Simple: 10 Steps to Master Your Personal and Career Goals” by S.J. Scott

YouTube βίντεο:

Podcasts:

Top 5 Networking Podcasts For Boosting Charisma