Πώς θα χτίσεις ένα δυνατό LinkedIn Profile

Νομίζω έχεις καταλάβει ότι ένα καλό CV δεν είναι το μόνο που μπορεί να σε οδηγήσει σε μια θέση εργασίας ή σε μια καλή συνεργασία. Μάλιστα το χτίσιμο ενός δυνατού LinkedIn profile μπορεί να σου φέρει προτάσεις για συνεργασία χωρίς καν να τις κυνηγήσεις…

Πάμε να δούμε μαζί τα steps που μπορείς να ακολουθήσεις για να χτίσεις ένα LinkedIn profile που θα ελκύει τις καινούργιες συνεργασίες σαν μαγνήτης! 

Φτιάξε ένα eye-catching headline

Επειδή το headline σου είναι εμφανές όχι μόνο σε όσ@ς μπαίνουν στο προφίλ σου, αλλά όπου εμφανίζεται το προφίλ σου στο LinkedIn (όπως για παράδειγμα όταν αφήνεις σχόλιο σε ένα post), πρέπει να καταλαβαίνει κατευθείαν όποιος το διαβάζει τι επάγγελμα κάνεις. Μπορείς είτε να συμπεριλάβεις τον τίτλο της θέσης από την τωρινή σου δουλειά (πχ. Sales Representative at x company), είτε να αναφέρεις μόνο το επάγγελμα σου χωρίς την εταιρεία που δουλεύεις (πχ. Digital Copywriter, .Net Developer, Product Designer). 

Δίπλα από τον τίτλο μπορείς να συμπεριλάβεις και κάποια catchy φράση που τραβάει την προσοχή και δείχνει τι υπηρεσίες μπορείς να προσφέρεις. 

Extra tip: Βάλε σημεία στίξης για να χωρίσεις τις φράσεις μεταξύ τους 

Ας δούμε ένα παράδειγμα: 

(Ονοματεπώνυμο) 

Product Designer at (company name) | Creating Designs that Captivate Users 😉| Award-Winning UX/UI Designer

Συμπλήρωσε με bullets τις περιγραφές των θέσεων

Οι δικ@ μας recruiters έχουν βαρεθεί να βλέπουν LinkedIn profiles με σκέτους τίτλους θέσεων, χωρίς συμπληρωμένη την περιγραφή στην προϋπηρεσία. Αφού μπήκες στην διαδικασία να ανοίξεις το προφίλ σου στο LinkedIn και να προσθέσεις τις θέσεις που έχεις εργαστεί, αφιέρωσε λίγο χρόνο να προσθέσεις σε μερικά bullets τις αρμοδιότητες & κατορθώματα που είχες πετύχει στην κάθε θέση. Δεν χρειάζεται να αφιερώσεις έξτρα χρόνο, απλά πάρε τα από το βιογραφικό σου. Κι αν χρειάζεσαι λίγη βοήθεια για να φτιάξεις το βιογραφικό σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το ChatGPT .

New LinkedIn feature: Πλέον το LinkedIn σου δίνει τη δυνατότητα να προσθέσεις κάτω από κάθε θέση που έχεις εργαστεί τα hard ή soft skills που απέκτησες. Θα σου προτείναμε να επιλέξεις 3 έως 5 για το κάθε ρόλο, τα οποία θέλεις να κάνεις highlight. Έτσι βοηθάς όποι@ ρίχνει μια ματιά στο προφίλ σου να ξεχωρίσει αμέσως τα skills που διαθέτεις. 

Μην αμελείς το About section

Είναι από τα πρώτα πράγματα που μπορεί να πέσει το μάτι όποι@ τσεκάρει γρήγορα το προφίλ σου. Ουσιαστικά στο About του LinkedIn profile σου μπορείς να προσθέσεις ένα summary του επαγγελματικού σου background, των στόχων σου ή των υπηρεσιών που μπορείς να προσφέρεις στους πελάτες σου, αν ενδιαφέρεσαι να εργαστείς ως freelancer. Δεν θα σου προτείναμε να χρησιμοποιήσεις το έτοιμο summary που σου προτείνει το LinkedIn, αλλά να φτιάξεις ένα customized δικό σου, όπου θα τονίσεις με δημιουργικότητα τα δυνατά σου skills. 

Again, κι εδώ μπορείς να αξιοποιήσεις το ChatGPT.

Ξεκίνησε να ποστάρεις ενέργα!

Έφτιαξες το τέλειο προφίλ για να είναι attractive σε όποι@ recruiter ή δυνητικό πελάτη τύχει να το δει, ωστόσο για να αποκτήσει επισκεψιμότητα το προφίλ σου, αυτό δεν φτάνει. Ξεκίνα να κάνεις συχνά posts με topics που σε ενδιαφέρουν και σχετίζονται με την δουλειά σου. Με αυτό το τρόπο, βοηθάς το προφίλ σου να γίνεται ορατό στην αρχική όλο και περισσότερων χρηστών, όπου μπορεί να τους τραβήξεις θετικά την προσοχή με ενδιαφέροντα topics που θα καλύψεις. 

Και θα μας πρεις, ωραία όλα αυτά, αλλά δεν ξέρω τι να ποστάρω! Έτσι θα σε αφήναμε; Λοιπόν, άκου μερικές ιδέες…

  • Αναδημοσίευση blog posts ή LinkedIn posts της εταιρείας που εργάζεσαι, με δικό σου σχόλιο στην λεζάντα (βοηθάει και τον αλγόριθμο)
  • Όταν συμμετέχεις σε κάποιο event σημαντικό για την δουλειά σου, μπορείς να δημοσιεύσεις κάποια φωτογραφία μαζί με μερικά σχόλια για την εμπειρία σου από αυτό
  • Achievements, όπως η ολοκλήρωση ενός project ή ενός course που παρακολούθησες
  • Πρωτότυπο περιεχόμενο, όπως polls, σχολιασμός επίκαιρων εργασιακών θεμάτων, trends που υπάρχουν στο τομέα σου ή κάποιο storytime από την εργασιακή σου εμπειρία


Όλα τα παραπάνω μπορούν να σταθούν αφορμή για να ξεκινήσει συζήτηση κάτω στα σχόλια, κάνοντας το προφίλ σου ακόμα πιο ορατό. Μην ξεχάσεις φυσικά να καρφιτσώσεις στα highlights όσα από τα posts θεωρείς σημαντικά, για να τα βλέπει άμεσα όποι@ τσεκάρει το LinkedIn profile σου! 

Πως το LinkedIn μπορεί να σε βοηθήσει:

Το LinkedIn είναι ένα σημαντικό εργαλείο networking, καθώς μπορείς να χτίσεις και να διατηρήσεις ένα ισχυρό δίκτυο επαφών με ανθρώπους που εργάζονται στο αντικείμενο που σε ενδιαφέρει. Μπορείς να ανακαλύψεις σημαντικ@ς επαγγελματίες και να αλληλεπιδράσεις μαζί τους μέσω από σχόλια και μηνύματα, ανταλλάσσοντας γνώμες και απόψεις για ζητήματα της δουλειάς. 

Επίσης, το προφίλ σου μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με το βιογραφικό σου ή το portfolio, μιας και υπάρχει η δυνατότητα κάποιος εργοδότης  να δει και επιπλέον στοιχεία για σένα, όπως ενδιαφέρον content που ποστάρεις στο LinkedIn ή projects/events στα οποία έχεις συμμετέχει. Έτσι μπορεί να έχει μια πιο σφαιρική εικόνα για το επαγγελματικό προφίλ και το vibe σου. 

Τέλος, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το LinkedIn σαν εργαλείο personal branding, για να προωθήσεις την δουλειά σου σε δυνητικούς πελάτες (εάν είσαι freelancer) ή σε δυνητικούς εργοδότες. 

Είναι πολύ σημαντικό να μπορείς να προμοτάρεις τον εαυτό σου όσο το δυνατόν καλύτερα, δημιουργώντας ένα προφίλ που θα αντανακλά το personal brand σου μέσω από το content που ποστάρεις αλλά και τα υπόλοιπα στοιχεία που αναφέραμε παραπάνω, όπως το headline, summary του προφίλ σου, κλπ.

Πως θα το πετύχεις αυτό; Μπορείς παρακολουθώντας courses σχετικά με το personal branding, όπως για παράδειγμα το Sales & Growth Academy eLearning Academy by CollegeLink, το οποίο σου προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στα πλαίσια της συνεργασίας της Eurobank με την CollegeLink, στο πρόγραμμα ”Μπροστά για την παιδεία”

Τι θα μάθεις λοιπόν; 

  • Πως να χτίσεις το personal brand σου στο LinkedIn 
  • Πως να κάνεις επιτυχές networking 
  • Πως να φτιάξεις content που είναι συνεπές με το personal brand σου 
  • Πως να προσελκύσεις τα διαδικτυακά contacts σου για να σου κάνουν πρόταση συνεργασίας

Και όλα αυτά από την άνεση του σπιτιού σου, σε δικό σου χώρο και χρόνο! Με την ολοκλήρωση του Academy θα έχεις την δυνατότητα να συμπληρώσεις ένα case study, όπου θα εφαρμόσεις στην πράξη όλα όσα θα διδαχθείς στο course και θα λάβεις και feedback για το project σου από τον εκπαιδευτή.